IKLAN

CARA NAK MENJAHIT SELUAR

Nak jahit dari atas ke bawah pn boleh ye ikut keselesaan sendiri. Jangan jahit sampai habis tinggalkan sedikit ruang lubang supaya senang nak masukkan getah nanti.


Pin On Seluar

Selalunya poket baju kurung terpulang kepada kita nak jahit sebelah kiri atau kanan.

. Cara buat lengan bahu bekedut. You are here. Cara nak jahit tak perlu nak jadi seorang tukang jahit yang handal.

Sebenarnya dah lama saya cari tutorial ni. Tapi aku teruskan je menjahit sampai siap seluar Faiq. Bila dah siap jahit jadi macam ni la.

Asalkan tahu asas menjahit dah cukup bagus dah. Ni hasil lepas siap jahit kedua dua belah kaki. Senang juga rupanyaSeronok pulak buatMeh la buat sendiri siapa nak buat sis kongsi pola yang ni saiz 7-8 tahun lah Ok pada yang bertanya macamana nak sambung boxer girls boleh tengok di dalam ni ada cara macam mana sis jahit.

Masukkan getah macam dalam tutorial DIY sarung bolster mini. This entry was posted on October 4 2009 at 1214 pm and is filed under kaki seluar labuh menjahit seluar jeans tips-tips. Suka dak tengok comel-comel ni.

Bahagian pinggang tu nak buat 2 dart di depan ya. So untuk bagi saya boleh menjahit saya belajar buat bag dulu. Cara saya pasang zip seluar slack baju melayu.

Tapi cara jahit getah lain sikit sebab getah kita pakai tebal. Cut out the zipper placket. Saya ni suka menjahit.

Panduan jahit Baju Kurung Melayu Riau. Follow any responses to this post through RSS. Semoga informasi pola fly seluar baju melayu diatas bisa berguna buat kamu.

Dia terlupa nak cakap yang mesin jahit ni boleh jahit tepi jugak. Mula-mula lipat bahagian kain pinggang ke dalam. Kali ni entry about cara nak jahit seluar pinggang getah kanak-kanak.

Tutorial cara jahit fly seluar baju melayu titipan bundawidya. Tutorial cara jahit fly seluar baju melayu titipan. Barang dah pakai lama kan.

Bole try buat untuk anak. Cara mengukur dan membuat pola seluar pinggang getah kanak-kanak. Gunting kain felt mengikut corak yang diinginkan.

Just kena tukar tapak. Suka tengok kain jadi seluar jadi baju jadi sarung bantal jadi lan. Untuk panduan lengkap cara menjahit baju kurung tradisional baju kurung moden baju kurung riau.

Cara Mengukur dan Melukis Pola Seluar Tidur. Sekarang aku nak kongsikan cara-cara untuk mengambil ukuran seluar baju melayu pula. Sebelum itu terima kasih.

Cara mengambil ukuran dan polanye korang boleh refer pada blog inikalau aku buat pun ia adalah perkara yang sama. Saya kecilkan cara bubuh getah sebab nak tinggalkan ruang untuk membesar hehehe. Disebabkan koyaknya panjang kita potong bentuk petir ala-ala flash gitu.

Ukur lilitan bahagian pinggul yang paling besar dan masukkan satu jari untuk kelonggaran. You can leave a response or trackback from your own site. Penitikan di bahagian yang hendak ditampal.

Alat penekan iron kayu yang wajib dimiliki oleh tukang jahit. You can look at a pair of jeans as a reference if you need to. Cara menjahit seluar wanita yang sempurna.

Home cara nak jahit zip seluar. Ukur lilitan di bahagian pinggang yang paling ramping dan masukkan satu jari untuk kelonggaran. Sebelum tu saya nak bagi tau ni cara paling basic nak jahit getah seluar ye.

Untuk seluar ideal yang sesuai perlu mengambil pengukuran dengan tepat dan mengikut semua peraturan serta jelas mengikuti arahan untuk membina corak. Kena beli baru dah kot. Pastu jahit macam ni ada kotak lepas tu ada X baru lah kukuh jahitan.

Cara tampal seluar koyak tanpa jahitvideo ini adalah video tutorial untuk tampal seluar yang koyak tanpa jahit. Jahit di sekeliling felt. Setelah diukur di atas kain secara melintang iaitu lebar kain sehelai kain pelikat dapat menghasilkan dua helai seluar panjang bagi yang berketinggian 158cm.

Ok hari ini saya nak berkongsi tentang cara untuk jahit sembunyi pada kelim hujung baju atau seluar. Oct 22 2015 - Hello Kali ni saya nak share ilmu sikit. Suka tengok kain jadi seluar jadi baju jadi sarung bantal jadi lan.

Bagi yang lebih tinggi disarankan mengukur mengikut panjang kain. Elok tang punggung muat pinggang pulak luas sangat. Sebab nya bag tu empat segi ja pun.

Hampir siap seluar kita. Lebihkan dari kawasan yang berlubang untuk kita jahit nanti. Cara mudah menjahit fly dan zip seluar.

Hello Kali ni saya nak share ilmu sikit. Jika anda nak iron kayu tak tahu nak dapatkannya dimanaanda boleh whatsapp saya 012-4011805 gambarajah di atas menunjukkan salah satu cara menggunakan alat penekan iron kayu sangat mudah digunakan dan membantu tukang jahit menjahit baju dengan kemas. Hari ni saya nak share macamana saya kecilkan pinggang seluar jeans anak.

It is a rectangular piece of fabric folded in half to baste behind. Jahitan tadi matikan kat bahagian tajam yg kita lukis td tau jangan jahit sampai habis susah nak cantum nanti. Cloth repair ini boleh di beli di daiso p.

Ada beberapa teknik lagi untuk jahit getah seluar pinggang kain pinggang skirt. Dah tu mesin jahit tepi mak pun dah rosak. Baru sahaja jumpa dan terus cuba pada tova top and jadi.

Langkah membuat pola seluar lelaki. So saya search youtube cara jahit tote bag dan follow step by step. Mak jenguk jenguk kejap.

Jadi dalam posting bersejarah hari ni saya nak tunjukkan cara macamana nak jahit seluar tidur. CARA MENJAHIT ZIP FLY SELUAR SLEK LELAKI. By encik titan on February 8 2013.

Dapat buat sendiri seluar kecik anak. Waaa terkagum kagum aku. Saya ni suka menjahit.

Anak saya ni umur baru 10 tahun tapi seluar jeans nye dah pakai size dewasa. Jenis jahitan. Di bawah ini saya tunjukkan cara memotong dan menjahit seluar panjang dari kain pelikat.

Cara kreatif jahit seluar jeans koyak ni boleh di applikasi kan pada seluar jeans yang memang koyak tu. TAK PERLU SUSAH-SUSAH buang masa di Google untuk mencari cara. Di sini saya tunjukkan cara nak lukis pola dulu.

Masa tu saya nak masuk kan benang bawah pun tak pandai tau. Adalah perlu untuk mengambil kira ciri-ciri tokoh manusia kerana untuk wanita penuh satu gaya khas perkara yang sesuai. And slow sikit laaa.

Ye lah kan mana tahu yang dulunya suka pakai jeans fesyen koyak tu apakata bagi tutup mana yang koyak tu. Cari fashion victim hehehe. Kena lapik dua macam ni.

Pin the zipper to the left fly with the fold of the fabric just touching the left side of the center part of the zipper. Cara nak jahit zip seluar. Tutorial cara jahit fly seluar baju melayu titipan.

Di sini anda boleh belajar cara menjahit baju kurung dengan panduan langkah demi langkah yang praktikal dan mudah difahami. Nak jahit terketar-ketar tangan pegang kain. Saya rasa yang tu paling senang untuk jahit.

InsyaAllah dalam posting akan datang saya tunjuk cara nak jahit pulak ok.


Pin On Yun


Cara Jahit Poket Sisi Seluar Baju Melayu Jahit Menjahit Membuat Baju


Pin On Pola Baju


Pola Seluar Dewasa Sewing Tutorials Clothes Sewing Tutorials Sewing Shorts


Pola Seluar 1 Pants Sewing Pattern Tailoring Techniques Clothes Sewing Patterns


Cara Pasang Zip Seluar Baju Melayu Jahit Lurus Menjahit Jahit


Sweet And Simple Cara Jahit Poket Sisi Seluar Baju Melayu Membuat Baju Jahit Menjahit


Pants Sewing Pattern Fashion Sewing Projects Dress Sewing Patterns


Cara Jahit Poket Sisi Seluar Baju Melayu Membuat Baju Jahit Menjahit

0 Response to "CARA NAK MENJAHIT SELUAR"

Post a Comment

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel